Search

تالار گفتمان (مشاوره رایگان)

Please or عضویت to create posts and topics.

سردرد هایی با منشاء شقیقه

با سلام خدمت شما دکتر عزیز و زحمت کش.
خوشحالم از همکاران شما هستم.
جناب دکتر بنده از 4 سالگی به وابسته بیماری آستیگماتیس و ضعیف بودن چشم از عینک استفاده میکنم.
خیلی وقت ها که از خواب بلند میشم (میپرم از خواب) شقیقه هام درد میگیره.یعنی به قدری درد میگیره که دوسدارم شقیقه هام رو فشار یا ماساژ بدم. از طرفی این درد به حدقه چشم هایم هم سرایت میکند و دوسدارم چشم هایم را ببندم و ماساژ بدم. اذیت میشوم. تشخیص احتمالی شما چیست و آیا MRI یا CT نیاز هست؟

سوال دوم: 3 سال پیش سرم براثر بلند شدن و خورد به میله درد شدیدی میگیره. چون کشیک بودم همان لحظه CT میکنم ولی هماتوم یا مشکلی دیده نمیشه. متخصص مغز و اعصاب هم این رو تأیید کردن. اما خب با لمس های خودم کمی تو رفتگی رو حس میکنم که هنوز وجود داره. این میتونه مشکل ساز باشه یا خیر؟ پوزش میخواهم مزاحم وقت گرانبهای شما شدم. خودم تازه از کشیک آمدم و درک میکنم خستگی های روزانه شمارو . انشالله سلامتی کامل باشه برایتان

ارادتمند - ارجمند

درود به شما همکار عزیزم

در صورتی که تا بحال MRI انجام ندادید توصیه میکنم یک MRI بدون تزریق انجام بدید

سابقه ترومای قبلی علت سردردهای شما نیست

با توجه به شرح حالتون احتمالا سردردها از نوع تنشن هستن و با توجه به خستگی و استرس درس و کشیک تشدید شده، بیشتر رلاکس باشید و استراحت کنید، هنگام شروع سردرد شقیقه ها رو ماساژ بدید، همینطور ورزش هم کمک کننده است

میتونید از ایندرال و نورتریپتیلین ۱۰میلی گرم هرشب استفاده کنید

خوشحال میشم وضعیت خودتون رو به من اطلاع بدید دکتر عزیز...

دکتر محسن القاسی جراح مغز و اعصاب

سلام مجدد خدمت شما جناب دکتر.
حق با شماست یک MRI بدون تزریق انجام خواهم داد.
آقای دکتر دقیقا این یکسال که درسم تمام شد و مشغول به کار شدم در دو بیمارستان واقعا حس میکنم خستگی ها و درد ها بیشتر شده چون به دنبال استرس و آشفتگی این قضیه بیشتر هست. دقیقا چندشب پیش که بیمارم در ICU کد خورد بعدش واقعا سردرد عجیبی گرفتم ...
بدنبال مشکل گشادی آئورت و افتادگی میترال پیش استادم رفتم و ایشان از بهمن ماه سال 97 برای بنده آسنترا و پرانولول و کلرودیازپوکساید برای بنده نوشتند ( صبح ها پرانولول 1 عدد - آسنترا و پرانولول و پوکساید شب ها یکی( البته آسنترا 1/2 میخوردم) وضعیت خوب بود تا دارو ها قطع شد.
پوزش میخواهم سرتون رو درد اوردم آخه خودم همیشه به بیماران میگم ریز ریز هیستوری و سابقه خودتون رو بگید شاید چیزای بی ارزش برای شما به درمانتون کمک کننده باشه در نتیجه خودم اینطوری توضیح میدم.
درباره عینک هم چون یکی از همکاران فرمودن شاید نمره چشمت عوض شده باشه سردرد داری. در حالی که عینک من دقیق و مطابق با نمره الانه چشمم ساخته شده. از این بابت خیالم راحته.
هیستوری آخر: بنده استرس و اضطراب زیاد داشتم توی زندگیم و همین حالا هم همینطوری هستش. الان هم میخواهم برم اتاق عمل بازم کمی استرس رو دارم. اما در مجموع در زندگی هم همینطوری هستم. ولی خب این سردرد ها اذیتم میکرد. خواستم نظر کارشناسی شمارو بدونم دکتر عزیزم. استاد مطلب آخر اینکه پس بنظر شما شبی 1 عدد ایندرال + 1 عدد نوروتریپتیلین 10 کفایت میکنه؟ بنظر شما نسبت به عوارض فیزیکی و شیمیایی ایندرال با متورال شروع نکنم؟ البته که این 2 ماه اخیر تپش های قلبم شدید تر و بیشتر شده اند.
دکتر درخواست آخر لطفا دایرکت اینستگرام خودتون رو چک بفرمائید.
ارادتمند

درود

ایندرال برای کنترل سردرد بهتر هست

دوز ۱۰ میلی گرم هم عارضه چندانی نداره نگران نباشید

دکتر محسن القاسی جراح مغز و اعصاب
Search