آدرس:

تهران،زعفرانيه،مقدس اردبيلى،انتهاى خ ثاراله،جنب بانك پاسارگاد،پلاك٤٥،طبقه٣،واحد 32

دیسک کمر،راه های پیشگیری از دیسک کمر

بیشتر مردم درهای کمر را تجربه میکنند. اما هر کمر دردی به عنوان دیسک کمر تلقی نمی شود. شیوه های نادرست زندگی همچون نشست و برخواست های ناگهانی، خوابیدن به شیوه ناصحیح یکی از شایعترین علل های کمر درد به شماره می روند. با ماهمراه باشید تا دلایل کمردرد را بررسی کنیم.

کمردرد یکى از شایع ترین دردهایى است که اکثر افراد در طول زندگى آنرا تجربه مى کنند.
از مهم ترین دلایل این دردها ضعف عضلات اطراف ستون فقرات، سفتى و کوتاهى تاندون ها، بى تحرکى و کم تحرکى، ضعف عضلات شکم و وزن بالا مى باشد.

دیسک کمر چیست ؟

هر انسانی به طور معمول ۲۶ مهره در ستون فقرات خود دارد، این مهره ها به وسیله صفحات بسیار منعطفی به نام دیسک بین مهره ای از همدیگر مجزا میشوند . چانچه به هر دلیلی دیسک شروع به بیرون زدگی کند، قسمت بیرون زده بر روی نخاع یا رشته های نخاع فشار وارد میکند و سبب دردهایی در برخی نقاط کمر و پاها میشود. این پدیده دیسک (بیماری سیاتیک) نامیده میشود .

دیسک کمر

بیشتر بخوانید : جراح مغز و اعصاب

دلایل دیسک کمر

• فعالیت های سنگین ورزشی در باشگاه یا فشار بیش از حد در روزهای ابتدایی شروع ورزش
  • حمل و جابه جایی اشیاء سنگین
  • کهولت سن
  • نحوه خم شدن به سمت پایین
  • نحوه رانندگی کردن(رانندگی های طولانی مدت)
  • شیوه نادرست خوابیدن
  • شیوه نادرست ایستادن
  • نحوه برخواستن از تخت
بیرون زدگی دیسک کمر

به چه پزشک متخصصی برای درمان دیسک مراجعه کنیم؟

برای تشخیص و درمان دیسک شما علاوه بر دکتر ارتوپد میتوانید به متخصص جراحی مغز و اعصاب نیز مراجعه کنید.

سوالات متداول دیسک کمر

1. آیا دیسک کمر درمان میشود ؟
  2. چه نوع دیسک کمر نیاز به جراحی دارد؟
  3. دیسک کمر چیست؟
  4. علائم بروز دیسک کمر چیست؟

راهکار های مقابله با دیسک کمر

در قسمت ورزش و درمان وب سایت بخشی به نام ورزش برای دردهای کمری وجود دارد که با تمرین و انجام روزمره این ورزش ها میتوانید تا حدودی از درد های دیسک پیشگیری کنید.نمونه کلیپ های این بخش را در قسمت زیرین مطلب مشاهده می کنید.

نظر بدهید

(۰ نظر)